Verslag CPZ short Rally 2015

Zo, na een lange stille periode vanaf de Jumbo Short Rally in juli vorig jaar is er 2 weken voor de Rally Pro Circuit Short rally budget vrij gekomen om van start te gaan op dit voor de 5e maal in Zandvoort georganiseerde evenement, waaraan wij tot dusver nog allemaal deelgenomen hebben.

Aangezien onze Subaru gedeeltelijk gedemonteerd was om de versnellingsbak te reviseren en de kabelboom aangepast moest worden, stond er een flinke uitdaging voor onze teamleden. Er werden vrije dagen opgenomen en er werd tot in de late uurtjes gewerkt.

Op vrijdag 27 februari om 20:30, een half uur voor de sluiting van de technische keuring, werd de auto door het team aangeboden, waarna hij werd goedgekeurd. De volgende ochtend hebben we verkend. De onverharde stukken lagen er mooi bij en het circuit was helaas wel iets ingekort, jammer.

Aangezien er meer deelnemers waren met snellere auto’s, aangevoerd door een spectaculaire Porsche 911 welke bestuurd werd door Kevin Abbring (Nederlands rally talent en fabrieksrijder bij Hyundai), waren onze kansen voor een top 10 klassering niet realistisch. Aangezien we met de auto niet meer hadden gereden gokten we zo rond de 15e plaats te eindigen.

cpz_2015_3

Kp1. Na de start in bocht nummer 1 (de ‘tarzan bocht’) gleed de auto alle kanten op! Na een ronde werd de grip steeds beter en deden de banden zijn werk weer. Helaas wel tijdverlies, we eindigden met de 16e tijd.

cpz_2015_4Kp2. Super leuke proef met dat onverhard, we gingen er voor zitten en schoven de Subaru over de onverharde stukken, over de jump hop het achterste gedeelte van het circuit op, geweldig! Na 3 korte rondjes het circuit af en nog een gedeelte onverhard, ook daar werd goed en hard gereden, de 11e tijd.

Bij de service even de auto op bokken gezet, na een uitgebreide controle bleek alles in orde te zijn.

Kp3. de proef ging perfect, we begonnen net onze laatste ronde, op dat moment kwam er een net gestarte deelnemer voor ons. Helaas liet hij ons niet voor bij, jammer hierdoor was er tijdverlies. 14e tijd.

Kp4. De proef verliep super, het onverhard lag er iets slechter bij dan de eerste keer, maar het was nog goed te doen. Een knappe 9e tijd werd gerealiseerd.

cpz_2015_1Op naar de hergroepering, waar we nog even gekibbeld hebben tegen de deelnemer door wie wij gehinderd werden op proef 3. Aangezien we hem op proef 5 ook weer tegen zouden komen. Ook bij de 2e service de auto geheel gecontroleerd, alles was goed. Op naar de volgende proef!

Kp5. De proef verliep super. Er werd goed gereden. Echter kwamen we in de laatste ronde bij de start nu direct op de achterbumper van de deelnemer welke ons op kp3 hinderde en ons niet voorbij liet. Na een paar inhaal pogingen week hij uit naar links, waarmee wij dachten dat hij ons voorbij liet, maar helaas hij smeet de auto naar rechts waarmee hij zich vol in onze linker zijde van de Subaru boorde. Bij de finish hadden we en flink tijdverlies en een flinke schade!

Voor kp6 hebben we een nood reparatie aan de voorbumper moeten uitvoeren aangezien deze op de grond lag. Ook werd er even duidelijk gemaakt aan deze deelnemer dat dit niet de bedoeling is van deze sport. Met de woorden ‘helaas ik had je niet gezien’ werden we bedankt!

Maar, kp6 moest toen nog verreden worden. Even diep ademhalen en goed concentreren voor de laatste proef. Deze werd zonder kleerscheuren verreden, en weer een knappe 9e tijd.

We zijn in het algemeen klassement op de 9e plaats geëindigd, en in onze klasse (RC-1 A8) zijn we 2e geworden, waar we een beker van in ontvangst mochten nemen! Een super mooie prestatie voor ons, maar het is toch zuur, de schade welke veroorzaakt is op onze auto. Werk aan de winkel voor onze monteurs om de auto weer klaar te stomen voor onze thuiswedstrijd, de ELE rally welke op 29 en 30 mei rondom Eindhoven word verreden.

Ik wil sponsors en al onze teamleden bedanken voor het mogelijk maken dat wij aan de start van deze wedstrijd konden staan!

Comments are closed